آموزش سئو کدیاد

دوره های سئو SEO

بسیاری از افرادی که در حال یادگیری و اجرای سئو هستند، از روش یادگیری با کتاب استفاده می کنند. این افراد کتاب های محبوب سئو را همیشه در دسترس دارند و از آن ها به عنوان کتاب های مرجع هنگام کار بر روی سئو سایت خود استفاده می کنند. به روز بودن با جدیدترین و بهترین استراتژی ها و متدها، نقش بسیار مهمی در اینکه چگونه سئو یاد بگیریم دارد. هر متخصص با تجربه در حوزه سئو که ارزش کار خود را می داند، هر هفته زمانی را برای مطالعه در زمینه سئو اختصاص می دهد. مطالعه سئو می تواند درباره مسائل، استراتژی ها و روندهای فعلی سئو باشد که از طریق مقالات سئو قابل پیگیری می باشد.

خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. از طرفی، سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجو دیده شوند، اعتبار برند خود را افزایش دهند و مشتریان هدفمندتری جذب کنند. با وجود تغییرات پیوسته الگوریتم‌های موتورهای جستجو، به‌روز بودن و یادگیری مستمر در این حوزه ضروری است. برای پیاده سازی لینک سازی در سئو باید فاکتورهای مهمی را نیز در نظر بگیرید. در فصل لینک سازی داخلی و خارجی تمام تکنیک‌های لازم و کاربردی را آموزش خواهیم داد.

این برند تمام تمرکز خود را به آموزش و خدمات مبتنی بر وب، مانند طراحی سایت و UI/UX اختصاص داده است و می کوشد رضایت کاربران خود را جلب کند. با این مدل جستجو سایت‌هایی به کاربر نمایش داده می‌شد که در همان منطقه جغرافیایی حضور داشتند. در فصل سئو محلی به صورت کامل با تکنیک و قواعد آن آشنا خواهیم شد. کمتر کسی دانشی که با سعی و تلاش به دست آورده را به دیگران ارائه می‌دهد به همین دلیل برای آموزش تخصصی در هر حوزه‌ای، نیازمند مراجعه به منابع خارجی هستیم. در ادامه اصطلاحات تخصصی این حوزه و منابع مورد نیاز برای آموزش سئو تکنیکال را به شما معرفی می‌کنیم.

آموزش سئو ساختاریافته ما برای آشنایی شما با مبانی سئو طراحی شده است تا بتوانید شروع به انجام سئو کرده و دانش خود را گسترش دهید. جدای از هر دلیلی که این مسئله ممکن است داشته باشد، این کدها در سمت کلاینت وجود داشته و در نتیجه موتورهای جستجو قادر به مشاهده و پایش آنها هستند. از وجود کدهای سروری در سمت سرور مطمئن شده و در صورت مشاهده، از طراحین سایت و متخصصین کدنویسی مشاوره بگیرید. در سال های گذشته سرعت سایت به یکی از معیار های مهم رتبه بندی سایت ها تبدیل شده است، چرا که گوگل به سایت های سریع علاقه مندتر است. برای درک بهتر نحوه پایش سایت خود از دید موتورهای جستجو می توانید از ابزار شبیه ساز وبسایت Webconfs استفاده کنید. اگر متوجه غیبت قسمتی از کدها یا اطلاعات متنی سایت شدید، علت آن را به دقت بررسی و رفع کنید تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی به پایش اطلاعات سایتتان بپردازند.

همین دو مورد ساده کلید موفقیت شما برای کسب رتبه برتر در جست‌وجوی گوگل است. سرچ انجین لند، سایت مرجعی برای آموزش سئو است پس راهنمای سئو آن یکی از مهم‌ترین و مفیدترین راهنماهای سرچ موجود است. هاستینگی پیدا کنید که علاوه بر منابع پردازشی قابل قبول، به آپتایم بودن وب سایت نیز کمک نماید و در شرایط بحرانی سریع مشکلات را برطرف کند. منابع پردازشی و سخت افزار هاست (Host) باید متناسب با استانداردها باشند. یعنی ممکن است موتورهای جستجو به صلاح دید خودشان قسمتی از متن صفحه را به جای متن موجود در متا توضیحات نمایش دهند. فرض کنید مقاله‌ای با عنوان سئو “4 روش برای کاهش وزن” نوشته ایم، کاربران به دنبال این هستند که کدام مقاله روشهای بیشتری گفته است.

بهترین روش برای این که بدانید چگونه سئو را یاد بگیرید؛ آموزش سئو می باشد. دوره های آموزش سئو متنوعی وجود دارد شاید نظر من کمی جانب دارانه باشد اما به عقیده من، نیوسئو یکی از بهترین دوره های آموزش جامع سئو را ارائه می دهد. در دوره‌های آموزشی سئو کدیاد، شما از مفاهیم پایه تا تکنیک‌های پیشرفته سئو را یاد خواهید گرفت. این دوره‌ها پروژه‌محور بوده و شما را برای بهینه‌سازی واقعی سایت آماده می‌کنند. نمایش بهتر سایت در نتایج جستجو موجب افزایش نرخ کلیک شده و بدین جهت که نرخ کلیک به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت ها محسوب می شود، از این رو موجب افزایش رتبه سایت نیز می گردد. افزایش رتبه سایت نیز موجب افزایش ترافیک سایت و درامد حاصله از آن می شود.

از طرفی دیگر چیزی که برای سئوی سایت شما از نظر برنامه‌ نویسی اهمیت دارد، آن میزان تجربه کافی و آشنایی برنامه نویس با سئو است. اما چیزی که اهمیت دارد میزان تجربه کافی و آشنایی برنامه‌نویس با علم و اصول سئو است. ساخت یو آر ال های SEF، هم از دید سئو و هم از دید تجربه کاربری بسیار مفید و موثر است. روشی که می بایست برای ویرایش کدهای سایت به کار برده تا به این هدف دست یابید، کاملا به پلتفرم و سیستم مدیریت محتوای شما وابسته است. اگر شما از وردپرس، جوملا یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگری بهره می برید، مطمئنا پلاگین ها یا تنظیمات داخلی در این پلتفرم ها وجود دارند که تغییرات لازم را میتوان با استفاده از آنها انجام داد. در سایر موارد، مخصوصا در پلتفرم های فروشگاهی متن باز، احتمالا می بایست ساختار پرمالینک وب سایت را از طریق فایل .htaccess آدرس دهی کنید.

در نتیجه شاهد افزایش سرعت سایت، بهبود سئو و کدنویسی آن خواهیم بود. المنتور یکی از قدرتمندترین صفحه‌سازهای وردپرس است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به کدنویسی، صفحات حرفه‌ای و زیبا طراحی کنید. در این بخش، شما یاد خواهید گرفت که چگونه از قابلیت‌های المنتور مانند بخش‌بندی، افزودن ویجت‌ها، طراحی هدر و فوتر سفارشی و ایجاد صفحات فرود استفاده کنید. همچنین، تکنیک‌های پیشرفته مانند طراحی ریسپانسیو، استفاده از قالب‌های آماده و سفارشی‌سازی ویجت‌ها را خواهید آموخت. این دوره آموزش سئو بصورت رایگان از صفر تا صد توسط سئوکار محمد مرادی بصورت ویدیویی تدریس می شود. این الگوریتم تکرار بیش از حد کلمات کلیدی را به عنوان اسپم شناسایی می کنه، ابتدا سایت ها رو جریمه و سپس از فهرست نتایج جستجو گوگل حذف می کنه.

مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. زمان آن رسیده که آموخته‌های خود را در پروژه واقعی پیاده‌سازی کنیم و از آن کسب درآمد داشته باشیم. استخدام در یک شرکت یا پذیرش پروژه به صورت فریلسنری ما را از فضای یادگیری به دنیای رقابت وارد می‌کند. هر روز با چالش‌های جدیدی روبرو خواهیم شد ولی تفاوت ما با نقطه شروع این است که روش صحیح جستجو را یاد گرفته‌ایم، منابع معتبر را می‌شناسیم و با یک جامعه متخصص شامل مدرس و سایر دانشجویان در ارتباط هستیم. واقعیت این است که همه ما در فضای وب به دنبال کسب درآمد هستیم، آموزش رایگان تنها یک مسئولیت اجتماعی نیست و هرکسی از ارائه این محتوا هدفی را دنبال می‌کند. این هدف می‌تواند بازاریابی یک دوره تخصصی، ارائه خدمات سئو، مشاوره حرفه‌ای یا حتی فروش یک ابزار باشد.

کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع). اگر چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌. شرکت در دوره‌های آموزشی حضوری یا آنلاین یکی از راه‌های موثر است، زیرا این دوره‌ها اغلب شامل مباحث پایه‌ای و تخصصی به همراه مثال‌های عملی هستند. این دوره به گونه‌ای ساختار یافته است که به مبتدیان پاسخگو باشد و همچنین بینش‌های تازه‌ای برای کسانی که با سئو آشنا هستند، ارائه کند.

ولی پیش از آن پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه سئو خارجی را به دقت مطالعه کنید. از نظر ما بهترین روش سئو کار شدن این است که شما بعد از یادگیری سئو، وارد عمل شوید و آن را اجرا کنید (یعنی پس از گذراندن آموزش سئو لازم و آشنایی با دستورالعمل های موتورهای جستجو مانند گوگل). اما اگر هنوز سوالی در ذهنتان است که پاسخ آن را نیافته‌اید، می‌توانید با ما مطرح کنید. این را هم به عنوان کلام آخر به یاد داشته باشید که یک سئوکار حرفه‌ای، به طور دائم در حال به روز کردن روش‌ها، دانش خود و همچنین افزایش اطلاعاتش‌ در این زمینه است. پس بکوشید با یادگیری و بالا بردن اطلاعاتتان در این زمینه به یک کارشناس SEO حرفه‌ای تبدیل شوید.

نقشه سایت برای همه سایت ها توصیه می شه، اما سایت های کوچیک با تنها چند صفحه می تونن بدون نقشه سایت هم کار کنن. یواست یک پلاگین وردپرس است که برای آسان کردن SEO برای وب‌سایت‌های وردپرسی طراحی شده است. در حالی که حرفه‌ای‌ها زود یواست را پشت سر می‌گذارند، اما این بازار، می‌تواند برای بسیاری از افراد، شروع خوبی باشد. این سایت، بهترین سایت خبری است که می‌توانید به فهرست علاقه‌مندی‌های خود اضافه کنید. خواندن هر سه سایت ارزشمند است و می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود یکی را انتخاب کنید یا حتی سایت دیگری پیدا کنید.

می‌توانید مقالات را خودتان بنویسید و یا به افراد یا شرکت‌های تولید محتوا واگذار کنید. هم‌چنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه متمم ببینید. اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدی‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب می‌شوند. این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد.

از اینجا به بعد می‌توانیم با تحلیل تجربیات قبلی، تصمیم‌هایی بگیریم که پیش از آن نه خودمان انجامش داده‌ایم و نه در هیچ دوره‌ای تدریس شده است. ولی نگران نباشید در این صفحه یک ساختار منظم و هدفمند را به شما معرفی می‌کنیم. درود به شما استاد گرامی و همه دوستان کدیادیدوره بسیار بسیار عالی بود و امیدوارم که ادامه داشته باشد. باسلام و احترام به تمام کدیادی های عزیز، دوره هاتون فوق العاده است یک دنیا تشکر. کپی‌رایت © ‏ کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

اجازه دهید با یک مثال این موضوع را شفاف کنیم؛ فرض کنید یک محتوای بسیار جذاب را در سایت خود منتشر کنیم (مثلا کتاب سئو برای همیشه در آکادمی وبسیما). این محتوا می‌تواند به مرجع اصلی تبدیل شده و سایت‌های دیگری آن را معرفی کنند یا از طریق لینک‌سازی به آن ارجاع دهند. در چنین شرایطی سئو خارجی ما تقویت می‌شود ولی برخلاف استانداردهای گوگل عمل نکرده‌ایم. منابع متنوع و جذابی برای یادگیری سئو وجود دارد و خوشبختانه بیشتر آنها رایگان هستند. مثلا در سایت آکادمی وبسیما می‌توانید به 200 مقاله، 30 ساعت ویدیو و 20 کتاب به صورت کاملا رایگان دسترسی داشته باشید و دانش اولیه برای ورود به حوزه سئو را فرا بگیرید.

یک تکنیک تحقیقاتی قدرتمند که اصل E.A.T گوگل را برآورده می‌کند. استاد واقعا برام دغدغه بود که از کجا اموزش جنگو ببینم و الان فوق العاده خوشحالم که با دوره شما جلو میرم... من ک قبلا جنگو کار کردم واقعا از ریشه فهمیدم کسایی هم که از صفر میخوان شروع کنن بابتش هیچ شکی نداشته باشند. در نظر داشته باشید که ربات های جستجو در هنگام پایش و ایندکس سایت شما محدودیت هایی دارند. از آنجا که این ربات ها صرفا می توانند اجزای متنی سایت را یه صورت صد در صد بخوانند، بنابراین استفاده از فایل های تصویری، صوتی، ویدئویی و مخصوصا اسکریپت ها می تواند مانع از پایش کامل سایت توسط آنها شود. در ادامه، به بررسی سرفصل‌های این دوره پرداخته و توضیح خواهیم داد که در هر بخش چه مهارت‌هایی را فرا خواهید گرفت.

در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. بله، سئو برای همه کسب‌وکارها مؤثر است، زیرا با بهبود دیده‌شدن، جذب مشتریان هدفمند و افزایش بازدید را تسهیل می‌کند. مطالعه کتاب‌های تخصصی و شرکت در وبینارها و کنفرانس‌های سئو نیز می‌تواند دید عمیق‌تری نسبت به روندها و ابزارهای جدید ایجاد کند. برای تحلیل عملکرد خود و رقبا، از ابزارهای تحلیلی سئو استفاده کنید. عضویت در گروه‌ها و انجمن‌های سئو، مانند گروه‌های آنلاین یا انجمن‌های تخصصی، به شما امکان می‌دهد که از تجربیات سایرین بهره‌مند شوید و با تازه‌ترین تکنیک‌ها آشنا شوید.

در شرایطی که اقدامات ما در سئو خارجی برخلاف دستورالعمل‌های گوگل باشد ولی آنقدر طبیعی به نظر برسد که همچنان اثربخش بوده و موجب جریمه سایت نشود به آن سئو کلاه خاکستری می‌گوییم. برای کسی که در ابتدای راه قرار دارد تشخیص آموزش اصولی با تجربه سطحی بسیار دشوار بوده و ممکن است دید اشتباهی نسبت به سئو و یادگیری آن به دست آورد. بپذیریم که بخش زیادی از دانش سئو حاصل تجربه افراد و اجرای پروژه‌های مختلف است ولی همه به یک اندازه قدرت تحلیل شرایط و تبدیل آن به یک الگوی تکرارپذیر را ندارند. متاسفانه آموزش‌های متعددی در اینترنت وجود دارند که نتیجه برداشت شخصی یا حاصل یک اتفاق در پروژه‌ای خاص هستند ولی در قالب تکنیک و آموزش به صورت عمومی منتشر می‌شوند. با نگاه مدرن‌تر می‌توان گفت؛ SEO مخفف عبارت Search Experience Optimization یا بهینه سازی تجربه جستجو است. وقتی این سوال در ذهن شما می آید که چگونه سئو یاد بگیریم یکی از مواردی که باید مد نظر قرار دهید رویدادهای صنعت سئو می باشد.

یکی از مهمترین مشخصاتش این است که افراد و بازدید کنندگان به راحتی می‌توانند محتوای مورد نظرشان رو پیدا کنند. از پلاگین ها مانند برخی از آنها را به مقالاتی محصولات استفاده می‌کنند به خاطر همین است که با نصب این پلاگین، اوضاع سایت از نظر سئو کمی بهتر می‌شود. این پلاگین بسیار سخت و دشوار است و باید کمی با کدهای دیتا بیس آشنایی داشته باشید و اگر را بلد نباشد نمی‌تواند با این پلاگین کار کنید. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که می‌توانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند.

طول متا توضیحات به اندازهای باشد که نیاز موتورهای جستجو را تامین کند. یعنی موتورهای جستجو بتوانند قسمت متا توضیحات را در نتایج جستجو بدون نیاز به برداشتن قسمتی از متن موجود در صفحه وب نمایش دهند. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. یادگیری سئو نیاز به دانش تخصصی ندارد و با آشنایی پایه کامپیوتری و گوگل می‌توان شروع کرد.

زوم‌کد مرکز آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌باشد، به مدیران کمک می‌کند کسب و کارشان را سریع تر رشد بدهند. به اندازه ای که برای نمایش زیر عنوان صفحه در نتایج جستجو کافی باشد. اگر هم این کار را انجام دهد معمولا موتورهای جستجو از متن آن صفحه به صورت خودکار قسمتی را برای متا توضیحات بر می دارند. اما انتظار نداشته باشد تا در نتایج جستجو، رتبه خوبی داشته باشد. برای بررسی DA و PA یک سایت لازم نیست حتماً توسط سایت Moz بررسی شود. می‌توان در گوگل عبارت page authority checker را سرچ کنیم و سایت های زیادی هستند که این خدمات را ارائه می دهند.باید از سایتی بک لینک بگیریم که DA و PA آن قابل توجه باشد.

وبلاگ اکسپوزر نینجا جایی است که در آن می‌توانید محتواهای جالب و خاصی را پیدا کنید! این وبسایت از بازاریابی ایمیلی تا افزایش ترافیک سایت و آموزش کار با Google Analytics 4 را به شما آموزش می‌دهد. بهترین راه برای یافتن آن‌ها استفاده از موتور جست‌وجویی مانند گوگل است. به‌جز این، باید اعتراف کرد که کارشناسان سئو روی گوگل به‌عنوان مرجع انحصاری سئو تمرکز کرده‌اند. به‌جز جست‌وجوی ساده، به رتبه‌بندی، پیشنهادات و رفتار جست‌و‌جوی گوگل هم دقت کنید. بهتر است زیر محتوای هر صفحه از وب سایت تان دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی قرار بدهید.

یعنی اگر به جای 4 روش ۸ روش را توضیح دهیم و رقبا ۵ روش را توضیح داده باشند احتمالا بر روی ۸ روش کلیک می نمایند. لینک سازی را آغاز کنید؛ معمولاً چند ماه طول میکشد تا نتیجه کار مشاهده شود مثلاً از هفته یک عدد شروع بشه و نباید در اوایل تعداد زیاد باشه. برای آشنایی با انواع کلمه کلیدی مقاله کلمه کلیدی چیست  را مطالعه نمایید. پس این نکته خیلی مهم است که در ابتدا سراغ کلمه کلیدی چند قسمتی و آسان تری برویم و بعد بر روی کلمات کلیدی متوسط (دو قسمتی) تمرکز کنیم. یا طولانی هستند که ۷۰% جستجو ها از کلید واژه های طولانی استفاده ممی کنند کاربر ها بسیار راحت‌تر است و خیلی پر بازده تر است که ابتدا سراغ کلمه کلیدی طولانی تر سه قسمتی و یا حتی چاق سمتی برویم.

گوگل برای تشخیص هریک از این فاکتورها روش‌های متعددی دارد که بخشی از آن بیرون از سایت ما رخ می‌دهد. بسیاری از فعالیت‌های ما در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های انتشار ویدیو، سئو محلی و … می‌توانند مستقیما بر اعتبار و اعتماد تاثیر داشته و در نهایت منجر به بهبود رتبه ما در گوگل شوند. گوگل ارزش زیادی برای محتوای کاربردی و دست اول قائل است ولی سایت‌های زیادی در اینترنت داریم که با ارائه چنین محتوایی همچنان جایگاه مناسبی در نتایج جستجو ندارند. در عصری زندگی می‌کنیم که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، در دنیای سئو این تغییرات سریعتر هم هستند. با جستجو در گوگل و مطالعه منابع رایگان ممکن است محتوایی را انتخاب کنیم که کارایی و معنای خود را از دست داده باشد و به دلیل اینکه هنوز قدرت تشخیص درست نداریم آن را به عنوان یک منبع معتبر بپذیریم. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در هسته ی هر حضور موفق آنلاین قرار دارد.

اما نکته مهم این است که محتوا باید چه معیارهایی داشته باشد؟ در ادامه به این سوال مهم می‌پردازیم. همه‌ی این کارها، هزینه‌بر هستند و همیشه و هر روز بخشی از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد. ویژگی‌های کلیدواژه، اصل انتخاب و اولویت‌بندی کلیدواژه‌ها برای تقویت استراتژی سئو شما. بهترین راه برای تحقیق درباره کلیدواژه‌ها این است که از دیدگاه مخاطب‌های بالقوه‌تان انجام دهید. یعنی به صورت کاملا عملی و به زبان خیلی ساده بهتون یاد میده که سئو چیست و اصلا چرا ما باید سمت سئو بریم. در سومین سال فعالیت حرفه‌ای به نقطه‌ای می‌رسیم که تجربه‌های متعدد و موفقیت و شکست‌های جذابی داشته‌ایم.

در واقع با بهینه سازی کردن سایت و سایر ترفند و تکنیک‌های سئو، می‌توانید سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظرتان به صفحه نخست و در میان برترین نتایج گوگل برسانید. معمولا کسانی که وب سایتشان در میان بهترین نتایج جست و جو قرار می‌گیرد، بازدید کننده‌ی بیشتری از طریق موتورهای جست و جو کسب می‌کنند. آن ها حتی می‌توانند این بازدیدکنندگان را به مشتریان خود تبدیل نمایند. علاوه بر این، با رعایت اصول سئو، تجربه کاربری بهبود می‌یابد و مشتریان هدفمند به‌راحتی جذب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که یادگیری سئو را به صورت مرحله‌ای و متناسب با نیاز خود برنامه ریزی کنید. مثلا برای شروع یک پروژه باید بر مفاهیمی شامل تحقیق کلمات کلیدی و تدوین استراتژی سئو مسلط باشید و در چند ماه ابتدایی لازم نیست که در مورد لینک سازی خارجی مطالعه و تحقیق کنید.

پس از پیشنهادات گوگل متوجه می شویم که مخاطب چه چیزهایی سرچ می کند و به چه چیزهایی فکر می‌کند. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین می‌کرد، اما الزاماً به رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمی‌شد. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند. سئو را می‌توان خودآموز یاد گرفت، اما شرکت در دوره‌های آموزشی یادگیری را سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌کند.

قبل از اینکه بخوایم سراغ لینکسازی داخلی و خارجی برای سایتهایی که جزو سایتهای تازه تاسیس نیستند بریم، توصیه می شه این ۳ تا مقاله رو که مختص به سایتهای تازه تاسیس و نوپا هست رو مطالعه کنین که خیلی مفیده. شگفت‌آور است که کورسرا همچنان دوره‌هایی از بهترین دانشگاه‌ها را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد. از جمله، دوره مقدمه‌ای بر بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس. بنیانگذار کپی‌بلاگر، برایان کلارک، خالق اصطلاح «محتوای شاخص» (cornerstone content) در بازاریابی محتوایی و بلاگ‌نویسی است. این بلاگ سئو را زاویه نویسندگی بررسی می‌کند و شامل برخی از بهترین پیشنهادها برای سئو محتوا است.

همچنین شما را دعوت می‌کنیم که با مراجعه به بلاگ کدیاد، دیگر مقالات کاربردی و مفید را مطالعه کنید. سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، فرآیندی است که به شما کمک می‌کند سایت یا محتوای خود را برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه کنید تا بتوانید ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید. در دنیای امروز، یادگیری سئو یک مهارت ضروری برای رشد کسب‌وکارهای آنلاین است. حتی اینقدر اعتماد به نفس پیدا کنین و تو سئو قوی شین که پروژه بگیرین و ازش کسب درآمد کنین و با دیدن همین فیلم آموزش صفر تا صد سئو کلمات کلیدی سایتهای مختلف رو سئو کنین. سئوی خارجی شامل استراتژی‌های لینک‌سازی و برندینگ است که باعث افزایش اعتبار وب‌سایت در نظر موتورهای جستجو می‌شود. یادگیری روش‌های ایجاد لینک‌های باکیفیت و استفاده از روش‌هایی مانند محتوای مهمان و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در این مرحله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آموزش سئو یک مقدار واسه هر استاد سخته که بخواد اون رو از صفر به همه آموزش بده چون ، خیلی از مباحث SEO به هم دیگه گره خوردن. ولی روش تبادل لینک همچنان یک تکنیک کارآمد و ویژه محسوب می‌شود. تفاوت مدل امروزی با Link Farm این است که ما مستقیما با رسانه مورد نظر خود مذاکره کرده و سایت‌هایی را انتخاب می‌کنیم که ارتباط موضوعی کاملی با اهداف ما در سئو دارند. تبادل لینک با تعریف امروزی را می‌توان تبادل رپورتاژ آگهی بین دو سایت بدون پرداخت هزینه هم دانست. این روش یک جنبه کاملا سیاه و ترسناک و یک وجهه منطقی و هدفمند دارد! در گذشته سایت‌هایی بودند که با هدف تبادل لینک ایجاد شده و به اصطلاح Link Farm نامیده می‌شدند.

بررسی‌های رایگان بازاریابی Exposure Ninja به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند که مشکلات پنهان وب‌سایت خود را درک کنند. هر بررسی وب‌سایت منحصربه‌فرد است و توسط یک متخصص واقعی بازاریابی تهیه می‌شود. احساس می‌کنید که گوگل آنالیتیکس شما را ترسانده است؟ حق دارید. گوگل اسکیل‌شاپ یک دوره آنلاین گسترده ارائه می‌دهد که به شما یاد می‌دهد چگونه می‌توانید از آنالیتیکس به بهترین شکل استفاده کنید. این کلاس که در اسکیل شیر(Skillshare) برگزار می‌شود، به دانشجویان یاد می‌دهد که چگونه استراتژی‌های جست‌وجوی ارگانیک را طراحی و پیاده‌سازی کنند.

اگر با یک دانش کافی از سئو به سراغ این رویدادها بروید، بیشترین بهره را از آن ها خواهید برد. انجام دادن سئو از طریق آزمون و خطا، بهترین راه یادگیری سئو است. شما باید در ابتدا مشکلات مرتبط با سئو را بشناسید، نوع مشکل را مشخص کنید، آن را حل کنید و به سراغ مشکل بعدی بروید. استفاده از lsi که کلماتی اند که در دیکشنری های تمامی موتورهای جستجو قرار دارن. شایان ذکر است که با توجه به حوزه کاری سایت ممکنه یه متن ۳۰۰ کلمه ای هم خوب جواب بده که این مصداق این مورد برای فروشگاه های اینترنتی بارز است.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود. صدها گروه مخصوص سئو در پلتفرم MeetUp، که برای تسهیل ملاقات‌های حضوری طراحی شده، وجود دارد. اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید، احتمالاً یکی از این گروه‌ها در نزدیکی شما وجود دارد. امکان برگزاری ملاقات و نشست آنلاین هم وجود دارد و نباید از آن غافل شوید. بنیانگذار اکسپوزر نینجا تیم کامرون-کیچن، در این پادکست به عمق استراتژی‌های بازاریابی، روندهای صنعت و بهترین نکات بازاریابی دیجیتالی می‌پردازد. گاهی اوقات باید ساعت ها فکر کنیم و بهترین استراتژی سئو را استخراج کنیم.

با نود هزار عضو، جامعه کاربری سئو در Reddit به طور فعال درباره تمام چیزهای مرتبط با جست‌وجو، از به‌روزرسانی‌های الگوریتم گرفته تا مرزهای سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بحث می‌کند. خیلی عجیب است که چرا آدم‌های کمی درباره کانال یوتیوب Google Search Central صحبت می‌کنند. این ویدیوهای کاملاً رایگان که شامل برخی از فنی‌ترین ویدیوهای سئو موجود هستند، توسط تیم وب مستر خود گوگل تهیه شده است. احتمال زیادی وجود دارد که اکثر کمپین‌های سئو شما در یک مرحله شامل یک یا چند بلاگ شوند، بنابراین نباید این جنبه اساسی را نادیده بگیرید. مطالب حتما برایتان مفید خواهد بود؛ البته برخی از موارد شاید برایتان به اندازه کافی ملموس نباشد. ارزش این دوره را کسانی درک خواهند کرد که سال‌ها است کسب‌وکار دارند و با مشکلات کارآفرینان در دنیای واقعی کاملا آشنا هستند.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیق‌تر تحلیل کنید. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع).

این نقشه راه به شما کمک می‌کند تا با دیدی جامع و برنامه‌ریزی‌شده، مسیر یادگیری سئو را دنبال کنید و به تخصص و مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت در این حوزه دست یابید. ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس، Ahrefs و KWFinder از ابزارهای ضروری سئو هستند که به تحلیل، پایش و بهبود نتایج کمک می‌کنند. در این مرحله با نحوه کار و تحلیل داده‌ها از طریق این ابزارها آشنا می‌شوید تا بتوانید عملکرد وب‌سایت خود را بهینه کنید. سایت‌های زیادی در اینترنت پیدا می‌شود که به ما اجازه درج لینک در پروفایل کاربری، بخش نظرات مقاله یا حتی فروم‌های تخصصی می‌دهند. این لینک‌ها عموما نوفالو بوده و تاثیر مستقیم بر جایگاه ما ندارند ولی با توجه به رایگان بودن و با هدف ایجاد تنوع در انکرتکست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کنفرانس های صنعت (که اکنون بیشتر به صورت مجازی برگزار می شوند) رویدادهایی ضروری برای هر کسی هستند که در حال یادگیری یا تمرین سئو می باشد. یک بخش به موارد فنی سایت و همان زبان‌های سمت سرور مربوط می‌شوند. امروزه برنامه نویسی به یکی از مهم ترین و پردرآمد ترین شغل های روز دنیا تبدیل شده است. همچنین امروزه از دیگران می شنویم که اگر برنامه نویس هستید، بهترین مقصد برای مهاجرت می تواند کشور آلم... Node.js به دلیل سرعت بالا، معماری غیرهمزمان و توانایی پردازش تعداد زیادی درخواست همزمان، یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت ربات‌های تلگرام است. همچنین، وجود کتابخانه‌های متنوع مانند node-telegram-bot-api فرآیند توسعه را آسان‌تر کرده و به شما این امکان را می‌دهد که با چند خط کد ساده، یک ربات قابل استفاده بسازید.

چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟ برای این کار باید چندین فاکتور مهم از جمله بررسی تعداد کلمات کلیدی، هدف کاربر از جستجو، سختی و رقابت کلمات و ارزش سرمایه گذاری کلمات را در نظر بگیریم. برای راحتی و این کار می‌توانیم از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Planner، Keyword Planner، Keywordtool.io، SEMrush  و کیبورد پلنر استفاده کنیم. اما یادتان باشد بهترین ابزار برای این کار پیشنهادات خود گوگل است. زیرا این دسته از کلمات گرفته شده از جستجوی کاربران در اینترنت است. خب شاید تصورش سخت باشد که یک بیلبورد تبلیغاتی مستقیما بر سئو سایت ما تاثیرگذار باشد و به عنوان یکی از روش‌های سئو خارجی شناخته شود!

با موتورهای جستجو صادق باشید و هدفتان بهتر کردن دنیای وب باشد. یک صفحه ای که میخواهد در گوگل اول بشه، ابتدا سعی میکنه با سئو داخلی آن را بهینه سازی نماییم. اما در کلید واژه های خیلی پر رقابت، تقریباً غیر ممکن است که فقط با تغییرات داخل سایت اول بشویم. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. اگر در مسیر یادگیری سئو هستید، بهتر است با یک برنامه منظم، از منابع معتبر استفاده کنید و تجربه عملی خود را گسترش دهید.

با آپدیت‌های جدید الگوریتم گوگل این سایت‌ها جریمه شده و از نتایج جستجو حذف شدند. در ادامه بهترین منابع برای یادگیری بازاریابی محتوا و استانداردهای سئو در تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنیم. بازاریابی محتوا یعنی، فرآیند نگارش و انتشار محتوای متنی و بصری با هدف جذب مخاطب و مشتری برای کسب و کار. دقت کنیم که منظور ما از محتوا تنها متن نیست بلکه مجموعه‌ای از تصویر، ویدیو، فایل صوتی، اینفوگرافی، کتاب، المان‌های بصری و حتی ابزارهای کاربردی است. راه‌اندازی یک سایت شخصی (موضوع‌ش مهم نیست) هزینه زیادی ندارد ولی فضای مناسبی برای کسب تجربه و پیاده‌سازی آموزش است. پیشنهاد می‌کنیم 2 تا 6 ماه زمان برای این مرحله صرف کنیم و در کنار یادگیری مداوم هر چه آموختید را اجرا کنیم.

درصورت از دسترس خارج شدن وب سایت تان باید فورا در کمترین زمان ممکن مشکل را پیدا و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید. اگر شما جای موتورهای جستجو بودید حاضر می شدید نتایجی را به کاربران تان نمایش دهید که بارگذاری نمی شوند یا سالی یک ماه در دسترس نیستند؟ آیا حاضر هستید از این نظر زیر سوال بروید؟طبیعتا خیر. و باید فکر کنیم که صفحات کلیدی سایت مان، کلید واژه های متوسط باشه یا طولانی. برای مثال صفحه اصلی سایت “ایمیل مارکتینگ” است ، اما لانگ تیل آن ”سرویس های ایمیل مارکتینگ” ، “ترفندهای ایمیل مارکتینگ” ، “ترفندهای ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای سنتی” می باشد. گوگل به صورت رایگان، بهترین سایت‌هایی را که از قواعد آن پیروی کرده اند، رتبه بندی می کند.

«اصول و بهترین شیوه‌های سئو» دوره‌ای نوآورانه و جامع است که با دقت طراحی شده تا شما را در دنیای جذاب و حیاتی بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) راهنمایی کند. انتقال حیاتی بین تحقیقات کلمات کلیدی و برنامه‌ریزی محتوا که برای همه افرادی که در حوزه SEO فعالیت می‌کنند ضروری است. بخاطر همین یک مقدار روند آموزش سئو برای شما طولانی مدت خواهد بود و یجورایی باید خودتون اون راه و روشی که مد نظرتون هستش رو پیدا کنید. این منبعی که براتون لینکش کردم خیلی منبع خوبی واسه بحث های مطالعه ای تون هستش. حدود 2 ساله که دنبال یه منبع درست و حسابی میگشتم واسه سئو اما واقعا بنظرم هیچی توی سئو به نظرم به اندازه تجربه و در کنارش مطالعه تاثیر نداره.

این داده ها نه تنها موجب ایندکس و رتبه بهتر وب سایت می گردد، بلکه نمایش بهتری از سایت شما را به واسطه ریچ اسنیپت در نتایج جستجو ارائه می دهد. نوع دوم در مواردی اتفاق میفتد که تغییراتی را در یو آر ال صفحه ایجاد کرده اید. با استفاده از ریدایرکت 301 نسخه قبلی به نسخه جدید آن، می توان ربات های موتورهای جستجو و همینطور کاربران را به آدرس جدید منتقل کرد. فرم‌های تماس، فرم‌های ثبت‌نام و سایر فرم‌های موردنیاز، نقش مهمی در تعامل کاربران با سایت دارند. در این فصل، شما نحوه طراحی فرم‌های پیشرفته با استفاده از افزونه‌هایی مانند Gravity Forms و WPForms را یاد خواهید گرفت. همچنین، تکنیک‌های اتصال فرم‌ها به ایمیل مارکتینگ، ایجاد فرم‌های چندمرحله‌ای و مدیریت داده‌های کاربران بررسی می‌شود.

افراد برای دریافت خدمات و محصولات در کنار جستجو خود از عبارت‌های محلی و مکان‌ها نیز استفاده می‌کردند. با تمرکز بر یادگیری طی 6 ماه به سطحی می‌رسید که امکان استخدام در شرکت‌ها به عنوان یک کارشناس سئو را خواهید داشت. از همین جا درآمدزایی شما شروع می‌شود و قاعدتا تا یک سال اول مبلغ بالایی نخواهد بود. البته این روش با همه هزینه‌ها و ریسک‌هایی که به دنبال دارد همچنان مورد استفاده گروهی از فعالین حوزه سئو و سایت‌های بزرگ قرار می‌گیرد. این امکان وجود دارد که یک سایت اینترنتی مرتبط با یک موقعیت مکانی ثبت شده در گوگل باشد و از این طریق شانس ما برای دیده شدن در جستجوهای محلی (مثلا عبارت “رستوران ایتالیایی میرداماد”) را افزایش دهد. البته Content Marketing محدود به تولید محتوا در سایت و انتظار برای کسب نتیجه نیست بلکه باید تلاش کنیم تا این محتوا به دست مخاطب مرتبط با خودش نیز برسد.


ناصر رسولی متخصص سئو اهل ارومیه