بهینهسازی محتوای UGC
چگونه محتوای UGC کاربرساز داشته باشیم؟ راندمانو
بنا به دلیلهای ریز و درشتی، گاهی در استوری اینستاگرامتان از مخاطبان خودتان سوالهایی میپرسید. البته میتوان از «UGC» در تعدادی کمپین و مینی کمپین هم استفاده کرد اما باید حواسمان را جمع کنیم تا بعد از تمام شدن کمپین هم به این کار ادامه دهیم. میتوانید از تمایل ذاتی انسانها برای تعلق به یک جامعه و کمک به دیگران استفاده کنید. این نمونه نشان میدهد که چگونه UGC میتواند بدون هزینه زیاد، تاثیر بزرگی داشته باشد و در عین حال اصالت و حس تعلق را نیز حفظ کند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. با ثبت نام در پنل کاربری کلیک اول، می توانید از خدمات بی شمار ما بهره مند شوید.
UGC دارای طیف گستردهای از اشکال است که برخی از مهمترین آنها به این شرح هستند. نظرات و نقد و بررسیها که معمولاً در وبسایتهای تجارت الکترونیکی و پلتفرمهای مرتبط با محصولات و خدمات مشاهده میشود، به کاربران امکان میدهد تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند. این نظرات میتوانند بسیار تأثیرگذار باشند، زیرا کاربران دیگر تمایل دارند به نظرات افراد مشابه خود اعتماد کنند. امروزه با رشد شبکههای اجتماعی، تصاویر و ویدئوهای تولید شده توسط کاربران، به یکی از مهمترین شکلهای UGC تبدیل شده است. این نوع محتوا اغلب توسط کاربران در اینستاگرام، توییتر و تیکتاک به اشتراک گذاشته میشود و تأثیر زیادی بر جذب مخاطبان جدید دارد. اولین دلیلی که کاربران ممکن است برای یک کسب و کار محتوا بسازند، بدست آوردن جایزه و هدیه است.
وقتی محصولی را خریداری میکنید میتوانید نظرتان را به عنوان مشتری آن محصول بنویسید، از نقطههای قوت و ضعفش بگویید یا آن را نقد کنید. آنها هم به این تشویق ما پاسخ مثبت دادهاند و برایمان محتوا تولید کردهاند. اینجا دقیقا همان بخشی است که باید سکان هدایت کردن این جریان را در دست بگیریم. پیشنهاد میکنیم ابتدا مطلب تفاوت استراتژی محتوایی و بازاریابی محتوایی را مطالعه کنید و سپس به ادامه مطلب بپردازید. در مورد مسابقههای موفق در شبکههای اجتماعی مطالعه کنید تا از آنها ایده بگیرید.
محتوای تولید شده توسط کاربران، به برندها این امکان را میدهد که در زمان واقعی بازخوردهای مشتریان را دریافت کنند. این تحلیلهای آنی میتواند برندها را در تغییرات سریع بازار و تطبیق با نیازهای فوری مشتریان یاری کند. برای مثال، اگر محصول جدیدی به بازار معرفی شود، برند میتواند سریعاً نظرات کاربران را تحلیل کند و در صورت نیاز تغییرات فوری ایجاد کند. با بررسی دقیق نظرات کاربران میتوان متوجه شد که نیاز اساسی و دغدغه کاربران چیست!! حتی میتوان به این نتیجه رسید که جامعه چه انتظاراتی از کسبوکارها دارد و علاقه مردم چیست!! بعد از آشکارسازی این موارد میتوانید در تولید محتواهای دیگر سئو از آن استفاده کنید.
برگزاری کمپین های مختلف بازاریابی و در نظر گرفتن جوایز برای کاربران، می تواند در تشویق آن ها به تعامل بیشتر و تولید محتوا کاربری اثرگذار باشد. یک ایده کارا در این زمینه این است که برای کاربرانی که در تولید و اشتراک گذاری محتوا فعال هستند، پاداش در نظر می گیریم. این کار غیر از اینکه کاربران را مجاب می کند تا review های خود را به اشتراک بگذارند، خرید های مکرری که این افراد انجام می دهند، به کمپانی کمک زیادی در بحث retention خواهد کرد. اینستاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای اشتراکگذاری محتوای تصویری است و به همین دلیل، برندهای بسیار زیادی از این شبکه اجتماعی برای اجرای کمپینهای UGC بهره میگیرند. برای استفاده از اینستاگرام به منظور اشتراکگذاری UGC باید با فرآیند بازنشر محتوا در اینستاگرام، طرز کار با اکسپلور اینستاگرام و یافتن محتوا با استفاده از هشتگ آشنا باشید.
این محتواها به دیگر کاربران کمک میکند تا با اعتماد بیشتری به خدمات مالی دیجیتال روی بیاورند و از مزایای آنها استفاده کنند. در این بخش از متن میخواهیم 5 نمونه عالی از محتوای تولید شده توسط کاربر را به شما عزیزان معرفی کنیم تا به صورت تکمیلی به سؤال " ugc چیست " پاسخ داده باشیم. نمونه اول مربوط به شرکت کوکاکولا است؛ کوکاکولا با تغییر برچسبهای بطریهای خود و قرار دادن نامهای مختلف روی آنها، از کاربران دعوت کرد که بطریهای خود را به اشتراک بگذارند. GoPro دوربینهای ورزشی خود را به گونهای طراحی کرده که کاربران میتوانند تجربیات ماجراجویانه خود را ثبت و به اشتراک بگذارند. این ویدئوها در شبکههای اجتماعی بسیار محبوب شدهاند و باعث ارتقای برند شدهاند.
نکته دوم اینکه «UGC» پشت تلفن هم رخ میدهد؛ یعنی تیم پشتیبانی و فروش ما هم باید برای خودشان یک شیوهنامه مشخص و ویژه داشته باشند. اگر میخواهید در مورد پرسونای برند چیزهای بیشتری بدانید از شما دعوت میکنیم تا به مقاله «پرسونا چیست؟» و همچنین «تمپلیت رایگان پرسونای دیجیتالینگ» سر بزنید. با وجود آنکه همه دایرکتها برایمان ارزشمند هستند اما ما برای دایرکت شرکت کنندگان دورههایمان انرژی و زمان بیشتری میگذاریم و نهایت تلاشمان را به کار میگیریم تا به پرسش آنها پاسخ کاملی بدهیم. ما برای مدیریت کردن این محتواها از شیوهنامهای که برای خودمان تهیه کردهایم استفاده میکنیم. با تکیه بر تخصص و خلاقیت، همراه شما هستیم تا حضوری ماندگار در دنیای دیجیتال بسازید.
نحوه اجرای این کمپینها بسته به نوع کسبوکار متفاوت است و هیچ فرمول قطعی برای موفقیت وجود ندارد. پلتفرم ویدیو آروان با ارایه یک پلیر سفارشیسازیشده، به شما امکان میدهد تجربهای متناسب با نیازهای کاربران خود ارایه دهید. از قابلیتهایی مانند فولاسکرین شدن ویدیو، دکمههای تعاملی، تا تنظیم رنگ و نحوه شروع ویدیو (با صدا یا بیصدا)، همه امکانات بهطور کامل قابل تنظیم هستند. این قابلیت به شما کمک میکند تا تجربه کاربری را بهبود دهید و کاربران با محتوای شما ارتباط بهتری برقرار کنند. با رشد روزافزون محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC)، نیاز به بستری مطمین، سریع و منعطف برای مدیریت و انتشار این محتوا بیشتر از همیشه احساس میشود.
پادکستها هم میتوانند در شمار محتواهای کاربرساز قرار بگیرند؛ اما این پادکست فرق میکند. چون ما آن را برای کسانی که میانهشان با صداها گرمتر از واژهها است آماده کردهایم. باید بدانید که تازگی محتوا در جایگاهی که در موتورهای جستجو پیدا میکند موثر است. گوگل همواره دوست دارد مطلبی را به مخاطب نشان دهد که بروز بوده و به اصطلاح، یک گوشه برای خودش خاک نمیخورد. هر نظر جدیدی که در صفحه ثبت میشود به نوعی به تازگی محتوا آن صفحه کمک میکند. نادیده گرفتن پاپآپها، تبلیغات و بنرها به یک عادت برای مصرفکنندگان تبدیل شده است.
در واقع شما در این کمپینها به مخاطب نمیگویید که «چه بگوید؟»؛ بلکه تنها به او میگویید که «چگونه بگوید؟» تا رشتهای از محتواهای خودجوش و منسجم داشته باشید. یکی از مهمترین اثری که تعامل با مشتریان دارد، القای احساس ارزشمندی به آن هاست. همین احساس مبنای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل و وفادار شماست. برای این کار باید نظرات منفی و شکایات آن ها را نیز در نظر بگیرید و تنها به نظرات مثبت اکتفا نکنید. UGC از نظر نوع تولید محتوا کاربری به سه دسته تقسیم می شود، متن، تصویر و ویدیو.
با دریافت مشاوره سئو تخصصی، استراتژیهای برتر را برای رشد سایت خود پیادهسازی کنید. یکی از بزرگترین چالشهایی که بسیاری از شرکتها با بررسی دقیق و نظارت دقیق سعی در به حداقل رساندن مشکلات و عواقب آن دارند، تشخیص درست از نادرست است. در واقع، ما در اینجا با سرابی شبیه به UGC روبرو هستیم و باید سعی کنیم در دام آنها نیفتیم. متأسفانه، این دیدگاه باعث می شود که وقتی زمان شروع یک پروژه فرا می رسد، ما را بیش از حد تحت تأثیر قرار دهد. درست است که در این هشتگ، نامی از علی بابا برده نمیشود اما سیگنالهای آن به علی بابا میرسد.
برخی دیگر از کاربران برای ما ویدیو هم میفرستند که آن را در همان صفحه دوره منتشر کردهایم. دیجی کالا مدتی قبل این روند را تکمیلتر کرد و امکان گذاشتن عکس و ویدیوها را هم در کامنتها فعال کرد. با این کار، حتی اگر ویدیوها و عکسهای ارسال کاربران بیکیفیت باشند اما چون از سوی کاربران هستند اهمیتی زیادی دارند. در اینستاگرام مسابقههای زیادی وجود دارند که کاربران را به شرکت در آن و گرفتن جایزهها تشویق میکنند. در واقع، چیزی که پس از مسابقه و در حین آن به برگزار کننده مسابقه میرسد، حجم قابل توجهی از «UGC» است.
در این کمپین، از مشتریان دعوت شد تا با طراحی روی فنجانهای سفید استارباکس، خلاقیت خود را به نمایش بگذارند. این کمپین نهتنها به مشتریان اجازه میداد تا با برند مورد علاقهشان ارتباط عمیقتری برقرار کنند، بلکه فرصتی برای هنرمندان جوان فراهم میکرد تا آثار خود را به اشتراک بگذارند و حتی برنده جوایز شوند. این کمپین با تشویق مشتریان به اشتراکگذاری تصاویر طراحیهای خود در شبکههای اجتماعی، به تبلیغ گستردهتر برند استارباکس کمک کرد و باعث شد تا مشتریان احساس کنند که بخشی از خانواده بزرگ استارباکس هستند. نمیتوانید بدون در نظر داشتن کیفیت و ساخت هویت معتبر، انتظار محتوای تولید شده توسط کاربر را داشته باشید. به همین دلیل پیش از هر اقدامی، مطمئن شوید که بازار هدف تا حد خوبی روی شما شناخت دارد. حتی اگر لازم است، برای اجرای کمپین UGC مدتی صبر کنید تا نخستین محتواهای تولیدی توسط کاربران، کاملا خودجوش ایجاد شوند.
یکی از پرکاربردترین انواع UGC، انتشار تصویر محصولات یا خدمات توسط کاربران در شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای اینترنتی دیگر است. اولین کاربرد آنها، نمایش داده نمونه واقعی محصولات یا خدماتی است که کسب و کار شما ارائه میکند و دومین کاربرد، تشویق مخاطبان دیگر به بررسی کسب و کار شما برای خرید محصولات یا خدمات برند است. با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر میتوان اطلاعات مفیدی درباره پرسشهای متداول و دغدغههای آنها درباره کسب و کار شما در فضای اینترنت کسب کرد. در واقع، پس از اجرای کمپینهای UGC با دنبال کردن مکالمههای کاربران درباره برند خود در شبکههای اجتماعی و وبسایتهای دیگر، متوجه میشوید که پرسشهای مشابه و مشترک آنها درباره برند شما چیست. محتوای UGC اعتماد کاربران را جلب میکند، تعامل را افزایش میدهد و به برندها کمک میکند تا مخاطبان بیشتری جذب کنند و به بهبود استراتژی بازاریابی خود بپردازند. در صنعت گردشگری، پلتفرم جهانی Airbnb از ویدیوهای تولیدشده توسط کاربران (UGC) بهره میبرد.
در طول مقاله به اهمیت UGC برای کسبوکارها، مزایا و کاربردهای آن، تأثیرش بر سئو و نحوه اجرای کمپینهای موفق اشاره کردیم. نمونههای برندهایی مانند استارباکس، کوکاکولا، صفورا، و کالوین کلین نشان داد که چگونه میتوان با استراتژیهای خلاقانه، از این ابزار قدرتمند برای جلب توجه مخاطبان و افزایش فروش استفاده کرد. کمپین محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به فرآیندی گفته میشود که در آن کاربران به تبلیغکنندگان برند تبدیل میشوند. برندها در این کمپینها از مشتریان خود میخواهند تا تجربهشان از استفاده از محصولات یا خدمات را در قالب محتوایی مانند عکس یا ویدئو منتشر کنند و برند را تگ یا از هشتگهای مخصوص استفاده کنند. در این مقاله، به شما نشان میدهیم که چگونه میتوانید با استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC)، تجربه کاربری بهتری برای مشتریانتان فراهم کرده و به رشد و توسعه کسبوکارتان کمک کنید. قرار دادن محتوای تولید شده توسط کاربران در صفحات محصولات وبسایت میتواند به مشتریان کمک کند که اطلاعات بیشتری درباره محصول و نحوه استفاده از آن به دست آورند.
بهترین نمونه از محتوای UGC، میتواند یک پست یا استوری در صفحه شخصی دوستتان باشد که در آن از حس خوبش در یک رستوران حرف میزند. حتی گاهی ممکن است وقتی بین چند گزینه شک دارید، محتوای تولیدی توسط کاربر روی تصمیم نهایی شما موثر باشد. در واقع همه فعالیت های بازاریابی، به پشتوانه نظرات مثبت مشتریان ادامه می یابند و موفق می شوند. علاوه بر تاثیری که UGC در افزایش میزان فروش و سودهی مستقیم برای یک برند دارد، می تواند در کاهش هزینه های تبلیغاتی نیز اثرگذار باشد. به زبان ساده تر، هر گونه محتوایی با هر شکل اعم از توییت، نظر و کامنت، ویدیو و عکس و… توسط کاربران بدون پرداخت هزینه های رایج بازاریابی تولید شود، UGC است.
دیجی کالا نظرهای منفی و نقدهای مشتریان به کالاها را با نهایت صداقتی که میتواند از خودش نشان دهد منتشر میکند. در این بخش میخواهم به سراغ چند کسب و کار ایرانی بروم که از محتواهای کاربرساز برای رشد کسب و کار خودشان استفاده بسیاری کردهاند. بنابراین وقتی از آنها درخواست کردیم تا تجربههایشان را در قالب کامنت برایمان بگذارند با استقبال خوبی روبهرو شدیم. کاربران مختلف، نظرهای ارزشمندی برایمان ارسال کردند و حتی به نظرات دیگر کاربران هم پاسخ میدادند. در اثر این ماجرا، کاربران تجربه خودشان را در قالب یک گروه خاص به دیگران نشان میدهند و تاثیر خوبی در شناخته شدن و رشد آن آژانس میگذارند. گذشته از شناخت برند، کاربران تجربههای خرید و اقامتی خود را با یکدیگر به اشتراک میگذارند.
بنابراین، پلتفرمی را انتخاب کنید که مخاطبان شما بیشتر وقت خود را در آن میگذرانند و کمپین UGC خود را متناسب با روندهای موجود در آن پلتفرم طراحی کنید. با استفاده از این روندها، برند شما میتواند ارتباطی قویتر و اصیلتر با مشتریان ایجاد کند و تاثیر مثبتی بر بازاریابی خود بگذارد. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یکی از بزرگترین تحولات در بازاریابی محتوا است. UGC بزرگترین سلاح مخفی شما در رسانههای اجتماعی است، حتی اگر از آن آگاه نباشید. این محتوا به قدری متداول است که بسیاری از کسبوکارها آن را بدیهی میدانند و در استراتژیهای بازاریابی خود لحاظ نمیکنند.
کسانی که پستهای اسپانسر شده میسازند معمولاً تولیدکنندگان حرفهای محتوا (اینفلوئنسر، یوتیوبر، تیک تاکر و …) هستند، به همین دلیل، بیشترین میزان کیفیت محتوای UGC را در این دسته میتوان مشاهده کرد. UGC که توسط مشتریهای یک کسبوکار تولید شدهاند، یا به درخواست برند بوده یا مشتری خود تصمیم میگیرد ویدئویی درباره محصول برند بسازد. شما میتوانید کمپینهای مختلفی اجرا کنید که در آنها از مشتریان خود بخواهید با ابزارهایی که در اختیار دارند، برای شما محتوای UGC بسازند. تبلیغات بر اساس محتوای تولید شده توسط کاربر نه تنها ارزان هست و هزینه پایینی دارد ، بلکه می تواند برای شما نیز بسیار موثر باشد. بنابراین، تبلیغات UGC که معمولاً تبلیغات دهان به دهان محسوب می شود، همچنان با ارزش ترین نوع بازاریابی و تبلیغات است که می توانید محصولات بسیار خوبی با قیمت مقرون به صرفه تهیه کنید. البته نکته مهم این است که مخاطب نباید احساس کند که از او سوء استفاده می کنید اما از طرف دیگر باید ارزش افزوده ای برای او ایجاد کنید.
در نتیجه، هرچه تعداد محتوای تولید شده توسط کاربران بیشتر باشد، احتمال جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی نیز افزایش مییابد. اما اگر نیاز به آشنایی بیشتر با ugc دارید تا انتهای بلاگ همراه ما باشید تا به طور کامل به شما بگوییم که محتوای تولید شده توسط کاربر چیست. این محتوا میتواند شامل تجربیات خاص، بررسی مکانها و مشاورههای سفر باشد. این محتوا به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان و اعتماد بالایی که ایجاد میکند، میتواند نقش بسیار مهمی در افزایش فروش، ارتقای تصویر برند و جذب مشتریان جدید داشته باشد. برندهایی که به طور هوشمندانه از UGC بهرهبرداری میکنند، میتوانند بدون نیاز به هزینههای بالای تبلیغاتی، محتوای با کیفیت و متنوعی تولید کنند و با مخاطبان خود در ارتباط باشند. در این مطلب به پاسخ سؤال " ugc چیست " پرداختیم، انواع آن را معرفی کردیم، درباره اهمیت آن گفتیم و در انتها چند نمونه عالی و کار آمد از UGC را به شما عزیزان معرفی کردیم.
ویدیوهای تولیدشده توسط کاربران معمولن کوتاه هستند، اما حجم بالای آنها نیاز به فضای ذخیرهسازی مناسب و انعطافپذیر دارد. پلتفرم ویدیو آروان با استفاده از فضای ابری به شما کمک میکند که محتوای ویدیویی خود را در فضای ابری امن و با دسترسی سریع نگهداری کنید. این سرویس با قابلیت مقیاسپذیری بالا و پشتیبانی از چندین منطقه جغرافیایی، خیال شما را از بابت امنیت و دسترسی آسان ویدیوها راحت میکند. در دوران همهگیری کرونا، ویدیو به یکی از ابزارهای اصلی برای برقراری ارتباط تبدیل شد. از مشاورههای آنلاین پزشکی تا بازدیدهای مجازی از خانهها، ویدیو نقش مهمی در زندگی روزمره پیدا کرد.
نظرات کاربران درباره محصولات یا خدمات برندها در این نوع از وبسایتها را میتوان به عنوان ابزاری قدرتمند در بازاریابی بهکار گرفت. از نمونههای محتوای تولید شده توسط کاربر میتوان به پستهایی اشاره کرد که در پلتفرمهایی مانند ویرگول، اینستاگرام، مدیوم، لینکدین، فیسبوک یا یوتیوب منتشر میشوند. حتی تاییدیههایی که مشتری پس از خرید محصول یا دریافت خدمات برای شما ارسال میکند، یا نظراتی که در بخش کامنتها میگذارد، نمونهای از این نوع محتوا محسوب میشوند. اگر بخواهیم توضیح دهیم که UGC چیست، باید بگوییم محتوای تولید شده توسط کاربر به انواع محتوایی گفته میشود که توسط خود کاربران ایجاد و منتشر میشود و جزو فاکتورهای رتبه بندی گوگل است. این محتوا میتواند به صورت مستقل در یکی از قالبهای مختلف ارائه شود یا حتی به شکل کامنتی باشد که زیر پست شما قرار میگیرد.
ایدهها و مثالهای فراوانی برای این نوع محتوا در شبکههای اجتماعی وجود دارد که هر یک، برای نوع خاصی از برندها استفاده شدهاند. اگر شما هم صاحب یک برند هستید، حتما به این نوع محتوا توجه ویژه نشان دهید. انتخاب بهترین پلتفرم برای کمپینهای UGC به مخاطبان و پلتفرمهای مورد علاقه آنها، اهداف کسب و کار از بازاریابی به این روش و نوع محتوای مناسب برای هر پلتفرم بستگی دارد. به طور کلی، استفاده از شبکههای اجتماعی برای بازنشر محتوای تولید شده توسط کاربر در میان کسب و کارها بسیار رایج است. کمپینهای UGC نیز مانند کمپینهای دیجیتال مارکتینگ دیگر با ارزیابی و تحلیل نتیجه به پایان میرسند.
اولین نکتهای که نباید آن را فراموش کنیم این است که همه کامنتها یا محتواها نباید منتشر شوند. در واقع، باید برای خودمان یک استاندارد کیفیتی تعریف کنیم و فقط به سراغ انتشار محتواهایی برویم که از حداقل کیفیت مورد نظر ما برخوردار هستند. در این جور مواقع، حتما به صدای اعتراض آنها گوش خواهیم داد و کامنتشان را منتشر خواهیم کرد. گوش دادن به پادکستها هم یکی از روشهای جالب و اثبات شده برای یادگیری و برقراری ارتباط با مطالب گوناگون هستند. اگر میخواهید بدانید سئو چیست، ما راهحلها و استراتژیهای عملی برای بهبود رتبه سایتتان در مقاله آن ارائه دادیم.
مخاطبان میدانند که پشت صفحههای نمایش آنها انسانهایی نشستهاند و با آنها ارتباط برقرار میکنند، بنابراین بهتر است از این فرصت برای ایجاد شخصیت برند منحصربهفرد خود بهره بگیرید. بهجای این که به برقراری تعامل با مخاطبان در شبکههای اجتماعی به عنوان وظیفهای در میان وظایف بازاریابی خود نگاه کنید، آن را به عنوان یک فرصت بسیار عالی برای برند در نظر بگیرید. مهم است که بدانید شبکه اجتماعی مورد علاقه مخاطبان برند شما چیست و افراد تأثیرگذاری که میتوانند برند شما را از طریق UGC به دیگران معرفی کنند در کدام بخش از فضای اینترنت فعالیت میکنند. هر شبکه اجتماعی برای اشتراکگذاری نوع خاصی از محتوا مناسب است و شما باید درباره شبکه اجتماعی مورد علاقه مخاطبان خود اطلاعات کسب کنید تا بتوانید بهترین فضا برای اجرای کمپینهای UGC را انتخاب کنید. در بخشهای قبلی متوجه شدیم UGC چیست و استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر برای کسب و کارها چه مزایایی دارد. برای دستیابی به موفقیت از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر نیز درست مانند تمام روشهای بازاریابی دیگر باید یک استراتژی دقیق تدوین کنید.
به عنوان مثال، برگزاری یک چالش عکاسی که در آن کاربران باید تصاویری از محصول برند خود ارسال کنند، میتواند نتایج عالی داشته باشد. محتوای تولید شده توسط کاربر نیز مانند سایر محتواها علاوه بر مزایایی که دارد میتواند تهدیداتی نیز برای یک کسب و کار ایجاد کند. در سال 1403، استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) احتمالاً به بخشی اساسی از استراتژیهای بازاریابی دیجیتال تبدیل خواهد شد. با این حال، هنوز چالشهایی وجود دارد که برندها باید برای موفقیت کامل در این زمینه آنها را حل کنند. فرض کنید یک کاربر در حال مرور اینستاگرام است و بهدنبال نقد و بررسی محصولات آرایشی است.
این کمپین باعث شد مشتریان بیشتری به کیفیت محصولات صفورا اعتماد کنند و به خرید آنها ترغیب شوند. تحقیقات نشان دادهاند که تأثیر توصیه دوستان و آشنایان درباره یک برند بسیار بیشتر از تبلیغ مستقیم آن برند است. بسیاری از برندها با درک این موضوع، کاربران را تشویق میکنند تا برندشان را با دیگران به اشتراک بگذارند و به سفیران تبلیغاتی برند تبدیل شوند. برای مثال، سرویس نتفلیکس از کاربران خود خواست تا عکس یا ویدئویی از فیلم یا سریال موردعلاقهشان به اشتراک بگذارند. نتفلیکس این پستها را ریپست میکرد و از این طریق، محتوای کاربران بیشتر از تبلیغات سنتی، باعث جلب توجه به فیلم یا سریال میشد. کیفیت تعاملی که بین کاربران و صاحبان برندها از طریق محتوای UGC برقرار میشود، بسیار بادوام و ارزشمند است.
نوع دیگری از UGC شامل سوالاتی است که کاربران مطرح میکنند و این سوالات میتوانند در برنامه تولید محتوای شما بسیار مؤثر باشند. همچنین، پستهایی که کاربران بر اساس یک هشتگ یا به دلیل شرکت در مسابقات خاص تولید میکنند، نمونه دیگری از محتوای تولید شده توسط کاربر هستند. با افزایش کانالهای دیجیتال و تعداد پلتفرمهای آنلاین، کاربران ممکن است دچار احساس گیجی یا سردرگمی شوند. بسیاری از افراد ترجیح میدهند به جای پرسهزدن در یوتیوب برای پیدا کردن اطلاعات یا مشاهده تبلیغات رقبا، تمام نیازهایشان را در یک مکان رفع کنند. افزودن ویدیوهای آموزشی و کاربردی مستقیمن در پلتفرم شما، تجربهای یکپارچه ایجاد میکند و از گمشدن کاربران در فضای آنلاین جلوگیری میکند.
این دادهها به برندها کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف محصولات خود را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنند. محتوای تولید شده توسط کاربر میتواند نظرات در وبلاگ، توصیفات در وبسایت، پستهای رسانههای اجتماعی، ویدیوها، داستانهای اینستاگرام و تصاویر باشد. به این ترتیب، UGC به کسبوکار شما کمک میکند تا با اصالت و اعتماد بیشتری در بازار حضور داشته باشد و مصرفکنندگان بیشتری را جذب کند. بهتر است بدانید که بین 70 تا 80 درصد مخاطبان، معتقد هستند که محتوای موجود در صفحات اجتماعی افراد عادی که درباره یک برند صحبت کردهاند، بسیار قابل اعتمادتر از تبلیغات مستقیم خود برند است. به همین دلیل، این روزها اغلب کسب و کارها بخش عمدهای از توجه و بودجه خود را صرف تشویق کاربران به انتشار محتوای خودجوش درباره برند خود میکنند. علاوه بر این، تولید محتوای تصویری درباره برند از بزرگترین چالشهای برندها، بهویژه برندهایی با بودجه بازاریابی کمتر است.
نکته مهم این است که محتوای تولید شده توسط کاربر، به هر شکلی که باشد، باید جدی گرفته شود؛ چرا که نظرات کاربران بیشترین اهمیت را دارند و میتوانند به درک ذائقه و نیازهای آنها کمک کنند. پلتفرم معروف Strava که در زمینه سلامت و تناسب اندام فعالیت میکند، یکی از نمونههای موفق استفاده از ویدیوهای تولیدشده توسط کاربران (UGC) است. کاربران Strava میتوانند فعالیتهای ورزشی خود مانند دویدن، دوچرخهسواری و کوهنوردی را ضبط کرده و در قالب ویدیو با دیگران به اشتراک بگذارند. این محتواها نه تنها به دیگران انگیزه میدهد، بلکه باعث ایجاد تعامل و رقابت سالم میان ورزشکاران میشود. Strava با استفاده از UGC، جامعهای از کاربران فعال و پرانگیزه ایجاد کرده که از تجربیات یکدیگر الهام میگیرند و ارتباط بیشتری با هم برقرار میکنند. فیلم های تولید شده توسط کاربر بهترین نوع محتوایی است که می تواند ارائه یا با رسانه های دیگر به اشتراک بگذارد تا کاربران دیگر بتوانند با خیال راحت مشتری شما شوند.
این اطلاعات میتواند به برندها کمک کند تا کمپینهای بازاریابی را به گونهای طراحی کنند که تأثیرگذاران اصلی و مشتریان وفادار را بهطور مؤثرتر درگیر کنند. ایجاد نظرسنجیها و پرسشنامههایی که به کاربران اجازه میدهد نظرات خود را درباره محصولات یا خدمات برند بیان کنند، میتواند منجر به تولید محتوای مفید و بهبود محصولات یا خدمات برند شود. برندها میتوانند از محتوای تولید شده توسط کاربران به عنوان قسمتی از استراتژی تبلیغاتی خود استفاده کنند، بدون اینکه نیاز به صرف هزینههای زیاد برای تولید محتوا داشته باشند. محتوای تولید شده توسط کاربر به دلیل اینکه از سوی افراد واقعی و نه برندها تولید میشود، معمولاً بیشتر مورد اعتماد قرار میگیرد. کاربران به محتوای برندها به عنوان محتوای تبلیغاتی نگاه میکنند، اما وقتی که همان پیام توسط دیگر کاربران منتشر میشود، اعتبار آن افزایش مییابد و کاربران احساس اعتماد بیشتری پیدا میکنند. محتوای تولید شده توسط کاربر، برخلاف محتوای برندها که معمولاً به صورت تبلیغاتی و به قصد جذب مشتری منتشر میشود، از صمیمیت و صداقت برخوردار است.
مطمئن شوید که در دسترس، معتبر و پاسخگو هستید و محتوای تولید شده توسط کاربران را به اشتراک بگذارید. تولید محتوای UGC پولی، یک استراتژی قدرتمند برای افزایش آگاهی از برند است. اینفلوئنسرها با نفوذ بالای خود در شبکههای اجتماعی، میتوانند محصولات ما را به مخاطبان وسیعتری معرفی کنند و به ایجاد یک تصویر مثبت و جذاب از برندمان کمک کنند. محتوای UGC که توسط کاربران یک برند تولید میشود، یکی از بهترین منابع برای بررسی اعتبار یک برند است. اگرچه اغلب این محتواها به صورت خودجوش تولید میشوند، اما میتوانیم با طراحی کمپینهایی به آنها جهت دهیم.
وقتی وبلاگنویسان محبوب، محصولات ما را بررسی و تأیید میکنند، در واقع به مشتریان ما این پیام را میرسانند که ما یک برند قابل اعتماد هستیم. این نوع بازخوردهای مستقل، به ما کمک میکند تا با مخاطبان خود ارتباطی عمیقتر و صمیمانهتر برقرار کنیم. این محتوا و عکس تولید شده توسط کاربران، تعامل با مشتریان بالقوه را بالاتر برده و در نهایت تجربه خریدی بهتر برای مشتری ایجاد می کند. این عکس ها مرجع بسیار خوبی برای مشتریان جدید بوده و می توانند در میان مدت برند را به مرحله و سطح بالاتری منتقل کند. خرده فروشان و کسانی که محصولی را به مشتریان می دهند، مشتریان را به اشتراک گذاری عکس محصولات خریداری شده، از طریق کانال های متنوعی مانند فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام تشویق می کنند. کمپانی می تواند این عکس ها و فیلم ها را جمع آوری کرده و در قالبی مرتب در وب سایت بعنوان تصدیق اجتماعی منتشر کند.
با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر این مشکل نیز تا حدودی رفع میشود. چراکه کاربران محتوای مد نظر خود را به شکلهای مختلف از جمله متن و تصویر تولید و منتشر میکنند. این محتوا که به شکلهای مختلف تولید میشود به رسیدن شما به تمام اهداف بازاریابی کمک خواهد کرد. محتوای ساخته شده با هشتگها مخصوص شبکههای اجتماعی هستند و کاربران در صفحههای شخصی خود، محتوایی را با درج هشتگ مربوط به برند منتشر میکنند و یا توسط تگ کردن کسب و کار، برند را تبلیغ میکنند. از این روش UGC، در کمپینها و مسابقات شبکههای اجتماعی بیشتر استفاده میشود اما میتوان بدون مناسبت نیز از آن استفاده کرد.
در این قسمت، به فواید استفاده از روش UGC پرداخته میشود تا اگر هنوز به استفاده از این نوع محتوا شک دارید، شک شما کاملاً برطرف شود. اگر هنوز با مفهوم UGC کاملاً آشنا نشدهاید، ادامه مقاله را از دست ندهید. ناگفته نماند که ما هم از آنها سوال میپرسیم تا بتوانیم پرسونای برند خودمان را کاملتر کنیم. اگر کاربری به ما پیشنهادی داد، گفته او را ثبت کرده و تشکر میکنیم؛ اما به او میگوییم که در مورد پیشنهادش فکر خواهیم کرد؛ نه اینکه یک ضرب آن را بپذیریم. پس از آن در موردش جدی فکر میکنیم و تصمیم میگیریم که آن را بپذیریم یا نه.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/